Belangrijke informatie over de Seels campagne

Informatie voor het beste resultaat!


Je Seels campagne gaat binnenkort van start! Hier komen een aantal zaken bij kijken. Zorg ervoor dat je onderstaande punten doorneemt en toepast tijdens de campagne. Zo zorgen we voor het beste resultaat en de juiste opvolging van iedere prospect.


Reacties


Vanaf nu komen er reacties binnen uit de mailcampagne. Hier kun je gewoon op reageren zoals je normaal ook doet. Een prospect ontvangt geen follow-up meer vanaf het moment dat hij/zij heeft gereageerd. Maar let op: een reactie van een prospect moet minimaal 20 minuten in de inbox blijven staan zodat ons systeem de reactie kan traceren. Staat de reactie voor kortere tijd in de inbox, dan lopen we het risico dat de prospect een opvolging krijgt. Dat willen we uiteraard voorkomen. Daarom raden wij het aan om pas aan het einde van de dag de mailtjes naar de betreffende mappen te slepen.‍


Lead


Top! Er is een lead binnengekomen. Hierover kreeg je een melding. De campagnes worden dagelijks door onze campagnemanager gecontroleerd. Zodra er een lead bij zit zullen wij deze markeren en krijg je een melding in je persoonlijke mailbox. De opvolging doe je in de externe mailbox.‍


Opvolging


Wanneer een prospect niet reageert op zijn eerste mail ontvangt hij een follow-up. Dit gebeurt meestal een dag of 5 na de eerste mail. Dit gebeurt geheel automatisch, hier hoef je niets voor te doen. ‍


Een beller‍


Het kan zomaar gebeuren dat een prospect direct belt nadat hij/zij jouw mail heeft ontvangen. Super fijn natuurlijk, maar je krijgt dan vaak de reactie met ‘’Hi, ik zag dat je mij net had gemaild, wat leuk, vertel even, hoe ben je bij ons uitgekomen?’’ Wat de prospect natuurlijk niet weet is dat jij ondertussen naar meerdere mensen de mail hebt gestuurd. Vraag naar de bedrijfsnaam en schrijf deze goed op. Van belang is dat je na de call doorgeeft dat de prospect heeft gebeld. Zo zorgen we ervoor dat deze niet wordt opgevolgd! Dit kun je doen door de bedrijfsnaam te mailen naar campagne@seels.nl. Vermeld er even bij dat de prospect ‘’uit de campagne mag worden gehaald’’. Indien je omwille van een andere reden een prospect uit de campagne wilt halen mag je ook naar dit mailadres mailen. ‍


Out of office in verband met vakantie of ziekte


Buiten de vakantieperiodes om zijn er altijd prospects die, of een dag afwezig zijn, of een korte vakantie hebben. Wanneer zij met zo’n ‘’auto-reply’’ reageren op een eerste contact moment zorgen wij ervoor dat de opvolging pas gedaan wordt op de dag nadat de prospect weer aan het werk is. Zo zorgen we ervoor dat ook “auto-replies” goed worden opgevolgd.‍


Niet meer werkzaam


Het kan soms voorkomen dat een persoon niet meer werkzaam is bij een organisatie. In dit geval zoeken we een andere contactpersoon en voegen we deze opnieuw toe aan de campagne.‍


Verwijzingen


Soms verwijst een prospect naar een andere contactpersoon. Hiervoor hebben we de “referral campaign”. Hier wordt de nieuwe contactpersoon aan toegevoegd. Daarnaast benoemen we ook de persoon die zijn/haar naam heeft doorgegeven. Hier hoef je dus niets mee te doen. Mocht je toch iemand willen opbellen, geef dit dan altijd even aan zodat we een prospect niet beide gaan benaderen. ‍


Bounces/Invalid


Ondanks de beste tools lukt het ons niet altijd om de juiste mailadressen te achterhalen. Hierdoor kunnen er een aantal bounces in je mailbox komen. Aan het einde van iedere week analyseren wij deze foutieve mailadressen en zoeken we opnieuw naar een mailadres. Met de bounces hoef je niets te doen, deze mogen direct in de prullenbak. Gemiddeld genomen zit er een een campagne een bounce rate van 5%.‍‍

Heb je dit document gelezen? Bekijk dan deze video.

Vragen?

Laat het ons weten via campagne@seels.nl of 035 234 0509