Hoe schrijf je een sterke mail?

Een sterke mail scoort!


Maar hoe schrijf je nu een sterke mail? Hier een aantal tips. Gebruik deze tips ook voor het opstellen van je pitch.. Deze legt immers de fundering voor jouw totale mail!‍

 

Keep it simple‍


Simpele teksten worden beter gelezen en geloofwaardiger bevonden.‍

 

Gebruik woorden die een kind van 12 ook begrijpt


Kostenreductie → Besparing

Narratief → Verhaa

lIedereen houdt van simpel, ook hoger opgeleiden!‍

 

Gebruik concrete woorden


“Snel” bezorgd → Morgen bezorgd

"Veel" faciliteiten → Zwembad en sauna‍

 

Gebruik geen afkortingen en vakjargon


CPC → Cost per Click

DMU → beslissingsbevoegde persoon‍

 

Vermijd ambtelijke wooden


Aangaande → Over

Met behulp van → Met

Betreffende → Over

In verband met → Omdat‍

 

Gebruik krachtige woorden


Het grote huis → De villa

Hij liep snel → Hij rende‍

 

Gebruik cijfers in plaats van woorden


Dertien → 13‍

 

Schrijf korte zinnen. Lange zinnen kosten meer energie om te lezen


Niet zo:

Omdat Seels het aantal klanten fors liet groeien na de succesvolle campagnes en er daardoor behoefte was aan meer campagnes op het gebied van de B2B sales besloot Wouter 2 nieuwe medewerkers aan te nemen.

Maar zo:

Seels liet het aantal klanten fors groeien door succesvolle campagnes. Daardoor nam de vraag naar B2B sales ondersteuning toe. Daarom besloot Wouter 2 nieuwe medewerkers aan te nemen.‍

 

Korte zinnen zijn makkelijk te lezen. Maar met af en toe een lange zin zorg je voor een aangenamer ritme.


Deze zin heeft vijf woorden. Nog steeds schrijf ik vijf. Maar het wordt snel saai. Luister naar wat er gebeurt. Het lijkt wel een robot. Je snakt naar meer variatie. Maar let op. Nu varieer ik de lengte van de zinnen en er ontstaat een verhaal. Wat geweldig! De afwisseling maakt het prettig. Het is concreter, leuker en toch fijn om te lezen. En zeg nou zelf; dat wil toch iedereen! ‍

 

Maak maar één punt per zin!


Niet zo:

Omdat we alleen de allerbeste campagnes draaien ben je bij Seels aan het juiste adres.

Maar zo:

Bij Seels draaien we de allerbeste campagnes.Daardoor ben je bij ons aan het juiste adres.‍

 

Vermijd hulpwerkwoorden (zoals hebben, zullen, worden, kunnen)


Wij zullen de offerte sturen. → Wij sturen de offerte.

Als je iets nodig hebt, kun je ons altijd bellen. → Heb je iets nodig? Bel ons dan.‍

 

Schrijf specifiek. Dit is overtuigender.


Niet zo:

Wij gebruiken veel kanalen om jouw prospects te benaderen.

Maar zo:

Wij gebruiken mail, linkedin en brievenpost om jouw ideale klant te benaderen.‍

 

Zet het belangrijkste woord achteraan.


Dit is een onderhoudsvrije BBQ. → Deze BBQ is onderhoudsvrij.‍

 

Succes!‍

Groetjes,

Team Seels