Onderwerp regels die werken

Schrijf een onderwerp regel die triggert om te openen!


In dit document nemen we je mee in het belang van een onderwerpregel en geven we verschillende voorbeelden

Fun fact: Onze aandachtspanne is in 15 jaar flink achteruit gegaan, zo blijkt uit onderzoek. Van 12 seconden in 2000, naar 8.25 seconden in 2015. Ter vergelijking: de gemiddelde aandachtsspanne van een goudvis is 9 seconden. Als ondernemer of marketeer probeer je dus letterlijk iets te verkopen aan een GOUDVIS.

Je begint je dag met het scannen van je overvolle mailbox. Vink, vink, vink, delete. In een split second heb je besloten dat al die mails er véél te saai uitzien. En dat op basis van 2 dingen.

1. De naam van de afzender

2. De onderwerpregel van de e-mail

Je kunt de prachtigste, meest betoverende, overtuigende en krachtige e-mail schrijven, maar als je lezers hem direct de prullenbak in knikkeren heb je een hoop tijd verspild en een hoop geld op tafel laten liggen. En nog belangrijker: je mist ontzettend veel kansen om jouw klanten te helpen. Daarom delen we graag deze 9 voorbeelden met je.‍‍

Gevaar

Mensen blijven graag weg van gevaar. Daarom kan het super krachtig zijn om een waarschuwing te verwerken in je onderwerpregel.‍

Mijn voorbeelden:

“Investeer niet in crypto voordat je dit gelezen hebt!”

“Gebruik dit of ervaar de consequenties.”

“Wees voorzichtig over wie je schrijft”‍

 

Zelf schrijven:

[Dat wat je lezer absoluut niet moet doen] voordat je dit leest!

Pas op voor deze [# nummer] [jouw onderwerp] [fouten, valkuilen, mythen]

Doe nooit [dat wat je lezer absoluut niet moet doen], geloof me.‍

Waarschuwing

Wie wordt er nu niet nieuwsgierig van een geheim? Natuurlijk wil je het geheim achter

iets weten en deelgenoot worden van datgene waarvan maar weinig mensen op de hoogte zijn‍

Mijn voorbeelden:

“Het super schadelijke ingrediënt waar niemand over praat”

“De briljante marketingstrategie die iedereen over het hoofd ziet”

“Het geheim achter het succes van Oprah Winfrey”‍

 

Zelf schrijven:

Het [onderwerp] waar niemand over praat

Het [onderwerp] waar iedereen veel te stil over is

Het [onderwerp] dat ze allemaal voor je achtergehouden hebben‍‍

Recht door zee

Soms wil je gewoon zo duidelijk mogelijk maken wat je lezer heeft aan deze e-mail.

Het belangrijkste bij deze e-mail is dat je in één klap het belangrijkste voordeel voorde lezer communiceert.‍

Mijn voorbeelden

:“Hoe je een winstgevende e-mail schrijft in 10 minuten”

“Hoe je een bestsellerauteur wordt in 2 maanden”

“Je podiumangst in één keer voorgoed opgelost”‍

Zelf schrijven:

Hoe je [verlangen van je lezer] bereikt

Hoe je [verlangen van je lezer] bereikt in [tijd]‍

 

Vraagstelling die de lezer moet oplossen


Als je de verantwoordelijkheid bij je lezer legt, zullen zij veel eerder geneigd zijn om

ook op je mail te reageren en hem te openen. Door een persoonlijke vraag te stellen

in je onderwerpregel maak je het bijna onmogelijk om je mail ongeopend te laten‍

Mijn voorbeelden:

“Is dit normaal?”

“Hoe zou jij dit aanpakken?”

“Hoe moet ik dit nu weer oplossen…”‍

Zelf schrijven:

Snap jij dit [voornaam]?

Is deze [serie, oplossing, tool, cursus, guru, etc] de moeite waard?

Misschien kun jij helpen? (Wij komen er niet uit)‍

 

Out of the box!


Het is een heldere regel in het universum. Alles wat buiten de norm valt, valt op. Als iets niet ‘normaal’ is, dan wil je graag weten waar dat vandaan komt. Wie daar achterzit. Waarom dit gebeurt. Wat iemand drijft. Maar als je dit gaat toepassen in je onderwerpregels moet je wel oppassen: het kan ervoor zorgen dat iemand zich aan je ergert. Als je heel duidelijk een kant kiest, zullen je lezers ook duidelijk een kant kiezen.En dat is niet altijd jouw kant. Maar het is een fantastische manier om een loyale fanbase te creëren.‍

Mijn voorbeelden:

“Waarom e-mailmarketing morsdood is” (vanuit een e-mailmarketeer)

“Het belang van gezond eten wordt zwaar overdreven” (vanuit eenvoedingsexpert)

“Stop met het inhuren van marketing bureaus” (vanuit een marketing bureau)‍

Zelf schrijven:

Waarom [dat wat jij doet] morsdood is

Het belang van [dat wat jij doet] wordt zwaar overdreven

Stop met [dat wat jij doet]‍

 

Over de lezer


De meeste mensen zijn nu eenmaal het meest geïnteresseerd in zichzelf. Kijk maar eens wat er gebeurt als je jouw eigen voornaam voorbij ziet komen in je inbox! Dat werkt voor je lezers ook.‍

Mijn voorbeelden:

“Daar gaat [voornaam]’s weekend”

“Waar WAS je [voornaam]?”

“Gaat alles wel goed [voornaam]?”‍

Zelf schrijven:

Dit is echt een “[voornaam”] [voorwerp] (dit is echt een “Eric” boek)[Voornaam] de [titel of status die lezer graag wil hebben] (Eric de copywritingmiljonair)

Gaat onze afspraak door [voornaam]?‍

 

Gebruik getallen


Lezers een specifiek aantal manieren geven om iets te doen, of een lijst met redenen, of een specifieke stapsgewijze manier om iets te doen, is erg aantrekkelijk in je onderwerpregel.‍

Mijn voorbeelden:

“7 gemakkelijke manieren om meer geld te verdienen”

“10 manieren om af te vallen”

“5-minuten workouts die je thuis kunt doen”‍

Zelf schrijven:

[# cijfer] gemakkelijke manieren om [verlangen lezer]

[# cijfer] manieren om [verlangen lezer]

Leer in [# cijfer] stappen hoe je [verlangen lezer]‍

 

Eerbetoon


Het is fijn als je erkenning krijgt van iemand. Als iemand laat zien dat hij je begrijpt. Ook dit is heel goed te verwerken in je e-mail onderwerpregel. Maar je kunt ook juist verrassen door iets onverwachts te noemen.‍

Mijn voorbeelden:

“Dit is voor de hardwerkende ondernemers”

“Proost op onze vuilnismannen”

“Lang leve satéprikkers”‍

Zelf schrijven:

Dit is voor [onverwachte groep of ding]

Proost op [onverwachte groep of ding]

Lang leve [onverwachte groep of ding]‍

 

Persoonlijk verhaal


Mensen kopen graag van mensen. Mensen zijn geïnteresseerd in andere mensen. Dat betekent dat je lezers het gegarandeerd waarderen als je een persoonlijk verhaal met ze deelt!‍

Mijn voorbeelden:

“Dit scheelde niet veel…”

“Hoe gaaf is dit!”

“Waarom ik een miljoenendeal weigerde”‍

Zelf schrijven:

Waarom ik [super aantrekkelijk ding] weigerde

Ik heb [super aantrekkelijk ding]!

Waarom ik [onverwachte beslissing nam]‍

 

Succes!‍

Groetjes,

Team Seels